Ren Bullshit

Dagen började när jag skulle gå upp ur sängen imorse... De va den segaste och jobbigaste morgonen någonsin! Hela dagen har fortsatt i samma spår..! Man kan säga att jag är skoltrött.. För tillfället finns det en enda lektion som är rolig - den vi har 1,2 timmar i veckan, alla de andra 33 timmarna i skolan/per vecka är antingen direkt tråkiga, onödiga eller ren bullshit! Jag ska inte vara onödigt negativ och peka ut allt som är dåligt med skolan, men jag kan säga att de är ju väldigt svårt att komma på något som är bra! Fem dagar i veckan, varje vecka. Undantag på sommaren och julen + en veckan här och där. Ingen normal människa kan tro att man kan tycka om de efter tio år!! Jag anser - man stryker hela iden med högstadiet och börjar gymnasiet efter mellanstadiet. Vad skulle vara dåligt med de? Man får välja lite tidigare var man vill och man kan börja jobba när man är 16. Som det är idag så slutar man, i de flesta fall, skolan när man är 19 år. Då är man vuxen! Hela barndomen och hela ungdomen har gått åt till skolan! Känna pressen och tvingas uppnå bra resultat på bland annat sånt man varken tycker är intressant eller kommer att ha användning för. Ett exempel är Kärnfysik..

Jag ska ta på mig myskläder, lägga mig i soffan och titta på film och äta pizza. Väck mig när sommaren är här!
<3

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ähh.. försöker du lura mej att sätta bra betyg på dej, bara för att du då kan ge mej ett helt blogginlägg :D nähäähäää den lätte går jag inte med på :D



Först anstränga sig på biologin, få bra betyg, sedan någongång om 15 år inse att du lärde dej ngt vettigt :D



Då kan du skriva om mej :d

2010-03-23 @ 21:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0