Att minnas allt de fina



Jag pallar inte att lossas och alla förbannade humörsvängningar längre!! Jag kan vara jätte glad och i världens bästa sälskap, osså spelas en låt som påminner mig om dej, Då helt plötsligt vill jag bara börja gråta och får nästan panik! Du är bort och de kan jag inte göra något åt, men det känns så hemskt att säga de.. Men borde jag glömma och gå vidare? För just nu pallar jag inte att "minnas allt de fina och fortsätta älska." De hade jag kunnat om du fanns kvar, men de gör du ju inte!

Här är min tolkning till denna låten - Från lilla melodifestivalen (a)

Jag är instängd i en massa arga ord - Och jag kommer aldrig få skrika dom till dej!
Det är så här jag känner
Jag som trodde vi var vänner
Ingenting är enkelt här på denna jord
Jag önskar att du visste
Jag önskar att du fattar - Jag önskar att du ser mej

Du kanske trodde allting bara var på lek - Livet
För varje chans jag gav dig Så blev det bara svek - Jag försökte, men de räckte inte
Men nu har tålamodet faktiskt tagit slut - Jag vill inte leva i enbart minnen
Jag måste stänga dörren
Jag orkar inte mer - Jag vill vara glad!!!

Nu eller aldrig
Kan du förstå hur jag känner?
Jag vill inte ha nåt med dig och göra - Jag vill inte leva i enbart minnen!
Varför måste du alltid förstöra? - Varje gång jag är glad tar du över mina tankar!
Nu eller aldrig
Kan du förstå hur jag känner?
Jag kan inte förlåta dig och glömma - Det går inte att förlåta!
Om annat kan du bara drömma

Dags att förstå
Hur ska det gå? - Hur ska jag kunna gå vidare?
Du måste inse - Jag måste inse
Att du har ett val -  Att jag har ett val
Allt eller inget
Har vi ens nåt kvar? - Finns det nån mening med att minnas?
Ge mig ett svar - Jag känner inte dig runt mej!

Kommentarer
Postat av: Din mentor :D

Du har ju dock glömt dagens lyckligaste händelse.... Vetskapen om att du enbart har nationella kvar i NO som prov, och sedan 1 redovisning, i mer valfritt ämne kvar! Det måste ändå firas!:)

2010-04-29 @ 21:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0