Therese

Just nu sitter jag o tittar på debatt programet "kvällsöppet med Ekdahl." De pratade om Stureby modet på Terese. Eftersom dommarna mot dom två skylldiga 16 åringarna kom nyligen. De fick 1 år och 8 månader på sluten ungdomsvård, var. Jag är ju inte speciellt insatt i varken rättegångar eller detta fallet, men jag tyker verkligen att de va för lågt! 4 år tyker jag skulle varit de ända rätta! Som en av dom sa i programet, när man är 16 år så kan man ta ansvar för sig själv, och man vet vad konsikvenserna blir av de man gör... Ett mord är ett mord och allas liv är lika mkt värda! Straffet för de som tar någons annans liv borde bli likgiltigt! Bara för att mördarna är två år från att få livstid fängelse så ska dom inte komma undan med et år och 8 månader...



 http://minneavtherese.blogg.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0