Jag, jag och bara jag (på ett bra sätt..)

Godmorgon! :D
Just nu har jag inget spec att skriva faktiskt... Så istället tänkte jag ge lite värdefulla tips!
- Gör bara sånt som du själv mår bra av!
De betyder inte att du ska köra över andra människor och vara bitchig, men du ska absolut inte göra saker som andra vill att du ska göra, om du inte känner att du själv får ut något av de! När detta går över styr, alltså att du bryr dig mer om andra än dig själv, de är då du börjar må dåligt. De är detta som kallas stress och utbrändhet (stort problem har många namn...) Men de jag vill säga är att alla borde vara lite mer själviska. Våga säga nej till något du inte vill göra, ta hand om dig själv och gör de DU vill göra en kväll istället för att gå med på de som kompisen vill göra. Självklart finns de gränser, du ska fortfarande vara en bra kompis, flickvän/pojkvän osv, men gör det på ditt sätt! Det är när du mår bra och uppskattar dig själv och trivs med dig själv, som andra kan börja uppskatta den du är! Lär dig helt enkelt att älska sig själv, börja med att gör sånt som du mår bra av! <3


Att sköta sig är att se till att man hinner med allt de roliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0