Inget försvar bara ord

Om jag är kaxig, varför säger hon att hon älskade mig då?
Om jag är dryg, varför älskade hon mig då?
Om jag beter mig jävligt idiotiskt, varför älskade hon mig då?
Om jag flyr från problemen, varför ville hon fortfarande försöka?
Om jag fryser ut, varför ville hon fortfarande försöka?
Om jag är för defensiv, varför försöker DU?

Du gjorde mig riktigt sårad. Jag kommer inte på något bättre ord... Men de du sa träffade precis på fel sätt och jag tror att de va ganska lätt att märka, men de stoppade dig inte. Läser du detta så hoppas jag att du fattar hur mkt du har förstört från mitt sätt att se på saken. Du får tycka vad du vill om mig nu, jag skiter fullständigt i dig! Men jag kan säga att om du går på mig på dedär sättet igen så kommer jag inte låta de vara. De du gjorde va fel. Till alla som läser, lägg er inte i mer än nödvändigt! Hjälp dina vänner men lägg dig verkligen inte i sånt som du inte har ett piss med att göra. Du har förstört för oss, så som jag ser de!

Kommentarer
Postat av: Frida

Om jag är kaxig, varför säger hon att hon älskade mig då?



Du är kaxig mot mig när jag försöker tala om att du gjort något fel. Du vägrar lyssna på mig och tar allting förolämpande, istället för att lyssna på vad jag säger så tar åt dig som om jag bara sagt massa skällsord. Å andra sidan sa jag en del hårda saker, men det är något du borde ha förväntat dig. Jag vet också att Sofia inte är någon ängel, men det är det ingen som är. Men när man väl gör misstag så bör det påpekas eller hur?



Om jag är dryg, varför älskade hon mig då?



För ni är vänner och Sofia är snällare mot dig än vad jag tycker att du förtjänar.



Om jag beter mig jävligt idiotiskt, varför älskade hon mig då?



För ni har haft en vänskap som är värd att kämpa för, det är klart hon ville lösa problemen och försöka få det att funka igen. Men det lär ju alltså inte hända med din attityd.



Om jag flyr från problemen, varför ville hon fortfarande försöka?



Samma som ovan. Hon vill såklart försöka få det att funka igen, trots att du bara flyr och vägrar lösa saker. Som sagt, ni har haft en vänskap som är värd att kämpa för.



Om jag fryser ut, varför ville hon fortfarande försöka?



Samma som ovan. Sofia är inte sån som bara tar skit och tänker "Aha, hon hatar mig. Då är vi inte vänner längre." Hon älskar dig och det är klart hon vill att ni ska fortsätta vara vänner. Och hon har försökt JÄVLIGT många gånger att lösa allting, men av det jag ha fått hört så har du reagerat ungefär som du reagerade nu.



Om jag är för defensiv, varför försöker DU?



Jag förstår inte frågan? Du är defensiv för att så fort jag påpekade något fel hos dig så vände du taggarna utåt och blev aggressiv, istället för att lyssna på vad jag sa och prata med mig. Jag vet att jag inte var någon ängel i början, men jag var jävligt förbannad. Men sen blockade du mig, och flydde alltså från problemet. Och lösningen.



Du gjorde mig riktigt sårad. Jag kommer inte på något bättre ord... Men de du sa träffade precis på fel sätt och jag tror att de va ganska lätt att märka, men de stoppade dig inte. Läser du detta så hoppas jag att du fattar hur mkt du har förstört från mitt sätt att se på saken. Du får tycka vad du vill om mig nu, jag skiter fullständigt i dig! Men jag kan säga att om du går på mig på dedär sättet igen så kommer jag inte låta de vara. De du gjorde va fel. Till alla som läser, lägg er inte i mer än nödvändigt! Hjälp dina vänner men lägg dig verkligen inte i sånt som du inte har ett piss med att göra. Du har förstört för oss, så som jag ser de!



Du skiter inte i mig, du bryr dig om vad jag sa. Annars hade du inte slösat ett helt blogginlägg på mig, eller hur? Och jag tror knappast jag har ändrat ditt sätt att se på saken, i såna fall till det positiva. Och JAG har inte förstört för er, det är du som krånglar. Du vägrar inse att att allt inte kommer serverat på ett silverfat, det krävs två för att få en vänskap att fungera. Sofia var en.

Hade du varit smart så hade du tagit tillfället i akt och rett ut saker med Sofia nu, men det gjorde du inte. Istället var du för stolt för att erkänna något och du bara tjafsade. En annan sak är att du bör sluta skylla ifrån dig. Just nu anklagar du mig för att jag förstörde allting, men jag har inte förstört något. Du hade din chans att lösa saker nu, men du tog den inte. Jag tycker verkligen du ska lära dig att erkänna fel, det är en bra egenskap. Men men, Sofia försökte i alla fall. Och jag. Ha det bra.

2009-11-05 @ 22:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0