Cape making

Just nu sitter jag och tittar på filmen "bride wars" ... den är bra. Inte mer och inte mindre :P
Dagen i skolan har varit kort och intensiv. Slöjden blir faktiskt roligare och roligare... Idag började jag skissa på en cape med massa egen designade grejer och detaljer. Just nu ser det ut som en kommer att bli mörkblå med kräm färgad glanstyg innuti. Men jag har beställt massa provtyger som kommer under nästa vecka, så de kanske bli någon helt annan färg..? :P  Sedan har jag en ide om att det ska sticka ut ca 8mm spets från ärmarna. Och sedan har jag även bestämmt att jag ska brodera in ett ord eller en kort mening bak i nacken, men krämvit tråd. Så lite hjälp... Vad tycker ni att det ska stå? Jag är lite inne på ordet "Dreams" men jag vill ha massa förslag :D  Har du förslag, så skriv en kommentar!! :D


Armarna ska vara stängda också, så det blir som en slags jacka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0