Vad fan är vänskap för något?

"So maybe I'll sit back and just enjoy all this for now
Watch it all play out, see if you really stick around"

"The sun is breaking in your eyes To start a new day.
This broken heart can still survive With a touch of your grace."

Jag vet inte vad du vill... Är det så att du vill att jag försvinner. Jag vet inte heller vad jag ska säga. De som vi hade, alla minnen, betyder fortfarande jätte mycket för mig. Du säger att det inte är såhär du menar, men varför uttrycker du detta då? Du visste att jag skulle bli sårad, ändå sa du de. Ändå ville du sparka på mig. Du säger att du menar väl, du säger att du älskar mig. Men jag vet inte vad jag ska tro på. Jag vet inte om det finns saker du väljer att dölja för mig eller om du bara undviker sanningen. Jag vill ha tillbaka dig, men just nu är det omöjligt. Allt mellan oss har förändrats extremt på sista tiden. Ärligt talat vet jag inte varför det behövde bli såhär. Vi sa att de alltid skulle vara vi, att vi skulle hålla ihop. Var tog alla drömmar vägen? Var tog vänskapen vägen? De hjälper inte att prata, de hjälper inte med plåster för att laga alla sår. En vänskap lika stor som Sahara öknen, blåste bort när sandstormen kom. En klippa i alla väder, sprack när det började blixtra. Detta får mig bara ledsen. Jag har försökt att laga en del, men inte fått något tillbaka. Jag tror inte du förstår vad som är borta. Du vet inte att jag har gätt upp och gått vidare. Du vet inte än vad du förlorat... Du bara följer vinden och tror att allt är som vanligt, du tar mig för givet och tror jag kommer tillbaka när jag är hungrig. Men det räcker nu. Det finns saker jag undviker att säga för att jag vet att de kommer göra mer skada än nytta, men du bara sa. Du såg att jag krympte, att jag höll på att gå sönder. Men ändå valde du att sparka på mig. Ändå ville du fortsätta. Jag förlät, jag förlikte, det blev lika då. Men sedan, de gick dagar utan att vi hörde av varandra. Du brydde dig inte om att få tillbaka mig. De var jag som fick ta steget, men jag blir ändå avvisad. Du hade inte tid för mig. Jag tycker inte att vänskap kan byggas på gamla meriter. Den måste alltid byggas på med nya minnen, men de finns inga sådana. Ingenting som gör att jag ska hålla fast vid dig nu. Nu är det din tur, din tur att bry dig om mig. Du kan börja med att leta efter den vänskap som inte längre finns. Den dog när du inte matade den varje dag.

Nu vet jag vad som verkligen betyder, och vad som inte gör det. Och vad som är värt att kämpa för. Jag tänker kämpa för dig, och du kämpar för mig.

Kommentarer
Postat av: elsa

Nathalie. Jag vet PRECIS vad du går igenom. Jag svär och det är med tårar i ögonen som jag läser ditt inlägg. Jag vet att vi inte känner varandra särskilt bra, men du ska veta att om du bara känner för att snacka, eller bara ha någon att ta en promenad med för att tänka på annat, så kan du ALLTID ringa mig. Jag vet inte vem utav dina vänner detta handlar om, men för mig har det vart precis så här det senaste året, som du kanske ser i min blogg så har jag skrivit ett liknande inlägg. Det var ALLA mina bästa vänner som svek och dissade gång på gång, och främst Amanda och Lisa. Jag tycker inte man kan kalla någon för vän när man inte har sovit över sen i oktober förra året eller hur? Ja, jag vill i alla fall att du ska veta, att jag finns alltid om du vill prata.



Ta hand om dig <3

2009-06-28 @ 00:59:07
URL: http://elsaphilis.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag fattar precis också och jag måste säga att det är otroligt starkt utav dig att lägga ut ett sådant inlägg när du vet att det kommer finnas en som känner sig träffad.

Som vi sa Nathalie, så finns jag här som din stadiga axel. Anytime<3

2009-06-28 @ 01:16:22
URL: http://onsalasandra.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Svar: Tack både Elsa och Sandra! Det värmer verkligen att veta att jag har personer runt mig som finns här för mig även fast vi inte har världens bästa kontakt! Jag vill säga tack till er att ni visar de, at ni finns där alltså! Jag hoppas ni båda vet att jag bryr mig om det också, och alltid finns för er! <3

2009-06-28 @ 12:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0