Fan va jag är bra!!

Hejhej<3
Nu mår jag riktigt bra! Idag har jag gått en lång promenad, jag var ute i drygt en timma. Jag lyssnade på musik ibland, och ibland gick jag bara oh lyssnade på miljön. Det är konstigt, men de senaste dagarna har jag verkligen mått riktigt bra!! Jag har som sagt fått en slags harmoni med mig själv. Jag skiter i om de kommer problem, för problemet med alla problem är att dom ofta är större än dom faktiskt är. Vi lixom stressar upp oss och söker problemen innan dom hinner komma till oss, på så sätt upplevs dom ofta större än dom behöver vara... Det var jag nyliken insätt. Sedan skiter jag nu också i om folk har något att anmärka på det jag gör. Som idag när jag var ute och promenerade, jag tog en massa fjortis bilder på mig själv... Strunt samma om någon ser mig. :)  Samma på friskis... Ni ser ju bilden nedanför. :P

Men som sagt så är jag betydligt lugnare nu än va jag var för typ en vecka sedan. Jag trivs med mig själv, min omgivning (mina vänner&kompisar) jag trivs med ALLT! Det känns så himla skönt att äntligen vara lycklig! <3 



Tipsen nedan är kopierade från Lailas blogg!!!!        http://lailaaziz.blogg.se

1:
Hur
många dagar i veckan tänker du "Jag är så jävla snygg". ? Det känns som att vissa tycker att det är pinsamt att säga att dom ser bra ut för då har man "för bra självförtroende och tror att man är någonting men egentligen är man bara en bitch".

Vad spelar det för roll om du märker att någon tycker att den själv ser bra ut? Det visar ju bara att personen har bra självförtroende, trivs med sig själv och du kan utstråla mer positiv energi.

Om någon ger dig en komplimang t ex. "vad fin du är idag". Säg tack och ta åt dig av komplimangen! Elaka saker säger folk gärna, men komplimanger är det ont av därför säger folk oftast bara det när dom verkligen menar det.

Börja tänk mer positivt. "Jag tycker att jag är snygg". " Jag är jävligt bra och cool". Ju mer självförtroende du utstrålar ju snyggare blir du!!

2:

Kommer du ofta på bortförklaringar till att du inte orkar träna? Här får du lite tanketips!
Om du tänker.. 

Jag  gör det imorgon, tänk istället ; Jag vill må bra redan idag.

Jag är för trött för jag har haft för mycket i skolan/på jobbet jag är värd att vila nu, tänk istället; Jag är trött och därför ska jag ut och gå en promenad, gå till gymmet eller vad som helst för att träna lite och sedan kan jag komma hem och lägga mig med gott samvete.

Det är så kallt ute, jag orkar inte gå ut för att träna, tänk istället; Om du tränar så blir du varm och så mår du bättre och blir gladare.

Jag har ingen tid över till att träna, tänk istället; att du vill komma bort från all skola och jobbtänk en stund och rensa hjärnan så kan du fortsätta plugga/jobba sedan pigg och fräsch och göra jobbet mycket effektivare.

Jag kommer ändå aldrig lyckas få den kroppen jag vill ha, tänk istället; Jag klarar allt bara jag kämpar!



Riktigt bra blogg, men riktigt bra självkänsla tips!! JAG ÄR LYCKLIG!!!!! :D


Kommentarer
Postat av: sandraaa

OCH DU FÖRTJÄNAR DET!!! ÄNTLIGEN!!

2009-07-22 @ 20:39:49
URL: http://onsalasandra.blogg.se/
Postat av: ~ H ~

fan va bra :D

2009-07-22 @ 21:12:58
URL: http://hhilals.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej! Jag har lagt ut en ny modellbild från min senaste plåtning, kika gärna in och kommentera vad du tycker!:)

2009-07-22 @ 21:52:36
URL: http://abckarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0