Betygen...

De senaste har jag flera gången blivit extremt besviken för mina betyg...! Senast var idag, när jag fick reda på vad jag kommer få för julbetyg i Svenska! Svenska är de ÄNDA i skolan som jag är säker på, och de ända som jag faktiskt vet att jag kan. Jag får bra betyg, på pappret, men dom kraven jag ställer på mig själv innehåller så mycket mer! Jag behöver inte mer poäng för att komma in där jag vill till gymnasiet, jag ligger redan över förra årets högst gräns..! Men grejen är att jag själv bli besviken. De är verkligen inte så att de finns folk som blir arga på mig om jag inte får MVG i alla ämnen, men JAG blir jävligt besviken när de inte blir som JAG vill! Denna terminen har jag jobbat som ett as i vissa ämnen bara för att jag VET att jag kan och därför har jag fått större förväntningar och mål! Idag fick jag reda på att jag inte når dit JAG vill i Svenska... De ända som jag VET att jag kan. Jag kunde ha lagt ner hälften av den tiden jag har lagt ner men ändå fått samma betyg... Jag är besviken och just nu vill jag bara gå och lägga mig.
Jag har alltid tyckt att de är onödigt och konsigt att vara ledsen och kanske till och med gråta över ett betyg. Men nu har jag faktiskt gjort de, för första gången! No fysiken för ca en vecka sedan, och nu Svenskan. På båda dom ämnena kunde jag lagt ner hälften av tiden och resultatet skulle ändå blivit de samma. Jag har de poängen som jag måste, så nästa termin ska jag börja supa och skita i skolan totalt, på pappret kommer de inte synas någon skillnad!
Godnatt<3



Låten handlar inte om kärlek, den handlar om betygen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0