Om du fortfarande vill... Läs till sista raden.

Sitting here alone with my memories
Staring at a picture of you and me
They say I look fine but if walls could talk
They'd tell you all about how much I break apart
I thought we were good, we were meant to be
The way it turned out is still a mystery
No, I can't even read the news today
Reminds me of yesterday

Vad känner du? Hur känns det att vara falsk inför sina vänner? Jag vet vad som är bäst för dig och självklart vill jag att du ska må bra och göra det som faktiskt gör de bäst för dig. Jag tvingade dig att berätta på sättet du gjorde, så de är inte ditt fel. Men att du sedan säger att du kommer spela teater varje gång vi kommer träffas. Jag hade varit mottagen för att prata, eller jag hade kanske kunnat spela med i ditt idiotiska glada spel. Men nää... Jag vet vem jag själv är. Jag tar hand om mig själv så bra jag kan. Jag gör de som är bäst för mig, precis som du.

Vem är jag? Är jag en person som är självständig, litar på sig själv i alla situationer och är lika pefekt hela vägen igenom? Är jag någon som alltid är glad och utåtriktad? Är jag hon som älskar folk o aldrig kan bli sårad? Nej just de, de är ju henne jag vill vara...
I själva verket är jag en person som lever för mina drömmar. Framtiden är ända anledningen till att jag är glad. Jag är extremt rädd för döden. Jag litar inte på mig själv i ensamhet, jag är beroende av andra för att själv kunna kontrolera mig och jag önskar att jag kunde vara mera utåtriktad. Vad de gäller detdär med att älska, så vet jag hur det är. Både vänner, killar och andra människor. Jag vet hur de är att älska någon helt enkelt... Men jag kan bli sårad. I själva verket så har jag blivit sårad varenda gång jag älskat någon. Dig kände jag i två månader. Jag älskade dig i en månad. Nu är jag där igen... Jag kan inte se in i framtiden, oh jag tänker inte försöka med det heller. Jag både vill och hoppas att di kan bli en del av min framtid... Men hur som helst, så önskar jag att jag kommer hitta tillbaka till den lyckan som jag en gång kännde. Med eller utan dig.

Du sa att de skulle bli lätt att gå vidare ifrån dig. Att jag inte skulle sakna dig och att jag skulle inse att jag inte behöver dig. Så kommer det inte bli. När jag sitter där på ålderdomshemmet kommer jag ha kvar bilderna på dig och komma ihåg dig. Med anledning av att jag älskade dig så direkt, betyder de att du var speciell. Jag hoppas precis som du att jag kommer kunna få fler minnen tillsammans med dig. Men de får faktiskt du bestämma. Vill du de, så får du ta mig helt. Ingen teater, inga lögner. Vill du göra de du säger är bäst för mig. Så glöm de! Jag tänker inte vara en halv vän, lämna mig isåfall. Jag älskar dig och jag står för mitt ord. Jag kommer alltid älska dig för de du har gjort och jag kommer aldrig glömma dig!


Printed in stone (or sand)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0